----
Słowo „lektura” kojarzy się z nudną i obowiązkową książką do czytania. Uczniowie nie lubią tego robić, ale muszą. Projekt czytelniczy „Oswajamy lektury szkolne” pozwalał na dowolny wybór lektury szkolnej, przeczytanie jej i zarekomendowanie innym uczniom w sposób dowolny, np.: listu, komiksu, recenzji czy plakatu. Projekt niczego nie narzucał, to uczeń sam decydował jaką lekturę przeczyta i w jaki sposób będzie ją reklamował. Z założenia miał uczniom pozwolić poczuć, że mają oni wpływ na własny proces uczenia, a nauczyciel liczy się z ich zdaniem. Miał też promować czytelnictwo. Uczniowie mailowo przesyłali prace zarówno swojej polonistce p. Renacie Adamskiej, jak i pracownikowi biblioteki pedagogicznej, p. Agacie Wajda-Paszkiewicz. W projekcie wzięli udział uczniowie klasy 7b ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Sanoku. Projekt nadzorowały nauczycielka języka polskiego ze szkoły oraz nauczyciel bibliotekarz z sanockiej filii PBW. A wnioski ? Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością w promowaniu przeczytanych lektur. Udowodnili, że czytanie ich można polubić i sięgać po nie z przyjemnością.
oprac. Renata Adamska