Wyprawa w Pieniny

Home / Aktualności / Wyprawa w Pieniny
Treść wiadomości
----

Niedzica, Szczawnica, Czorsztyn, Palenica, wąwóz Homole- to wyjątkowe i wspaniałe miejsca, które odwiedzili uczniowie klas 7e i 8d.
Wczesnym rankiem 2. czerwca wyruszyliśmy w kierunku Niedzicy, gdzie najpierw dobrze bawiliśmy się w Parku MINIATUR oraz zagraliśmy w paintballa. Był czas na zdjęcia, lody i inne przekąski. Później zwiedziliśmy zaporę w Niedzicy, a następnie odwiedziliśmy zamek  wraz z wozownią. Aby przedostać się do Czorsztyna, skorzystaliśmy z przeprawy statkiem. Piękne krajobrazy, odpowiednia pogoda i opowieści niestrudzonej pilotki p. Grażyny Chytły umilały nam podróż i pozwalały się zrelaksować. Spacer przez las, a następnie uliczkami Czorsztyna nie odebrały nam energii. Po przybyciu na miejsce noclegu i krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy wspaniałe ognisko. Koleżanki z klasy 8d zaskoczyły nas wszystkich pięknym śpiewem i tańcem, radośnie zachęcając innych do niezapomnianej zabawy. Wiele osób zajadało się kiełbaskami. Następnego dnia pokonaliśmy wąwóz Homole, wspinając się na liczne mostki w Pienińskim Parku Narodowym. Wszyscy poradzili sobie z niełatwą trasą i zachwycali się pięknem otaczającej przyrody. Kolejnym etapem był spacer w Szczawnicy słynącej z architektury, klimatu i statusu miejscowości uzdrowiskowej. Po zakupie pamiątek wspięliśmy się na Palenicę. Wjazd i zjazd wyciągiem krzesełkowym dostarczył nie lada atrakcji. Na wysokości 722 m.n.p. m. było przepięknie. Tor saneczkowy, pyszne gofry, oscypki i inne atrakcje znów umilały nam czas. Przed wyjazdem zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy w drogę powrotną. To była bardzo intensywna wycieczka. Kilometry spacerów, wydeptanych ścieżek i niezliczone opowieści pilotki zapadły wszystkim w pamięci. Można się było o tym  przekonać, ponieważ w autokarze odbywał się konkurs wiedzy, a uczniowie zaskakiwali odpowiedziami. Zostali również nagrodzeni przez p. pilotkę drobnymi upominkami.
Opiekunowie p. Edyta Szewczyk, Monika Sądelska i Krzysztof Marciniak wiele razy nam pomogli, wspierali i troszczyli się o nas.
Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tej eskapady.