----
Dyrektor szkoły informuje, że w okresie czasowego ograniczenia działalności szkoły, czyli od 25 marca 2020 roku zdalne nauczanie realizowane jest według planu lekcji.
Organizacja nauki:
- Każdy uczeń zobowiązany jest codziennie logować się do dziennika elektronicznego i odebrać informacje od nauczyciela dotyczące realizacji zajęć planowanych w danym dniu.
- Nauczyciel umieszcza materiały w dniu, w którym ma odbyć się dana lekcja. Może to zrobić, dzień wcześniej po południu, ale uczeń nie ma obowiązku się z nimi zapoznać.
- Materiał przesłany do ucznia ma zawierać: temat, cel zajęć, wprowadzenie, link do materiałów, zadania do wykonania oraz termin ich wykonania. Zadania do wykonania mogą być przesłane z wykorzystaniem modułu dziennika elektronicznego „zadanie domowe”.
- Źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać będą wskazywane na bieżąco przez nauczyciela prowadzącego dane zajęcia.
- Nauczyciel, który zdecyduje się na pracę w czasie rzeczywistym (np. z użyciem skypa), dzień wcześnie informują uczniów o godzinie spotkania i podają link. Ta forma pracy zależy od możliwości technicznych uczniów danej klasy, czy grupy.
- Każdy uczeń lub rodzić może skorzystać z indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia w formie:
– kontaktu mailowego poprzez dziennik elektroniczny w dowolnym czasie.
– kontaktu mailowego poprzez dziennik elektroniczny w czasie dyżuru nauczyciela, harmonogram dostępny na stronie internetowej szkoły.
– kontaktu telefonicznego, po uprzednim uzgodnieniu z nauczycielem.
- Specjaliści: pedagodzy, logopeda, nauczyciele prowadzący rewalidację oraz nauczyciele wspomagający będą dostępni dla ucznia i rodzica zgodnie z harmonogramem swojej pracy.
- Nauczyciele świetlicy będą przygotowywać dla swoich podopiecznych zabawy oraz inne aktywności, które dziecko może wykonać w domu.
- Nauczyciele biblioteki będą wspierać pracę uczniów i nauczycieli wskazując możliwość korzystania z księgozbiorów online, stworzą katalog programów radiowych i telewizyjnych, platform edukacyjnych wspomagających pracę ucznia, rodzica i nauczyciela.
- Nauczyciele dokonają modyfikacji planów nauczania dostosowując treści nauczania:
– do możliwości realizacji w formie zdalnego nauczania, w tym możliwości wykorzystania TIK oraz zasobów technicznych uczniów
– do możliwości psychofizycznych i potrzeb edukacyjnych uczniów.
Ustala się następujące sposoby monitorowania postępów uczniów oraz sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów:
- Monitorowanie systematyczności odbierania informacji i materiałów przez ucznia lub rodzica oraz udzielania informacji zwrotnej przez ucznia .
- Kontrola poprawności merytorycznej wykonanych zadań.
- Prowadzenie testów online.
- Aktywność i odpowiedzi ustne podczas zajęć prowadzonych online.
- Informacja zwrotna od rodzica potwierdzająca wykonanie zadania przez ucznia (np. faktu przeczytania lektury)
Ocenie podlegać będą następujące aktywności ucznia:
- Systematyczność odbierania informacji i materiałów przez ucznia oraz udzielania informacji zwrotnej przez ucznia (np. przesyłanie wiadomości o wykonaniu zadania, polecenia, projektu, scan lub zdjęcie rozwiązania, itp.)
- Poprawności merytoryczna wykonanych zadań, ich oryginalność i rzetelność, kompletność.
- Testy online.
- Odpowiedzi ustne podczas zajęć prowadzonych online.
- Aktywność i zaangażowanie w ucznia w proces zdobywania wiedzy.
Ustala się następujące sposoby informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce:
- Udzielanie informacji pisemnej w dzienniku elektronicznym lub telefonicznie.
- Wpisanie oceny w dzienniku elektronicznym z zaznaczeniem aktywności, a którą wystawiono ocenę wg obowiązujących kategorii. Dopuszcza się stworzenie nowej kategorii „praca zdalna”.